RUSKIE KOTLETY

Często zdarza się, że zostają nam ziemniaki z poprzedniego dnia i przydałoby się zrobić z nich coś smacznego☝ Dzisiaj zaproponuję Wam pyszne kotleciki, tylko z 3 składników! Z buraczkami na zimno smakują wybornie 😊

Składniki na 2 porcje:
- 400 g ziemniaków
- 150 g twarogu chudego
- 1 jajo
- 40 g cebuli
- koperek
- tłuszcz do smażenia
- łyżeczka mąki kukurydzianej

Opcjonalnie panierka:
- 1 jajo
- bułka tarta

Przygotowanie:
1. Ziemniaki gotujemy, odcedzamy i tłuczemy. (chyba, że macie z poprzedniego dnia)
2. Twaróg kruszymy i wrzucamy do ostygniętych ziemniaków, dodajemy koperek wedle uznania. Tłuczemy wszystko ponownie.
3. Przełożyć masę do miski, przyprawić solą i pieprzem, dodać roztrzepane jajo (zostawić odrobinę do posmarowania, jeśli nie robicie typowej panierki) i zagniatamy "ciasto" ręcznie.
4. Formujemy kotleciki. I tu już jak chcecie albo smarujemy resztą jajka nasze kotleciki i posypujemy mąką kukurydzianą (ja tak zrobiłam, a mąkę sypałam przez sitko tak jak cukier puder) lub obtaczacie kotlety w typowej panierce i smażymy.

Wartości odżywcze (bez mąki, tłuszczu)
537 kcal
B 45 g
W 75 g
T 6 g



6 komentarzy:

  1. MMm.. prezentuje się przepysznie chętnie wypróbuję <3
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pysznie :D już wiem co będzie jutro na obiad :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmmmmm pysznie wygląda, uwielbiam placki ziemniaczane, chyba sobie niedługo zrobię z dziewczyną.

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja mama takie robi! Są pyszne! Najlepiej z sosem grzybowym pychotka. Aż bym zjadła!

    www.olabrzeska.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja mama je dawniej robiła <3 Teraz z braku czasu nie jadłam ich lata :(

    OdpowiedzUsuń