Szukaj na tym blogu

29 sierpnia 2017

PROTEINOWY FIT KOPIEC KRETA





Dzisiaj zaprezentuję Wam moją wersje Kopca Kreta :) Przepisów jest mnóstwo, gotowców też nie brakuje. Ja robię wszystkie dania po swojemu, dzięki czemu nie mam tego samego co inni😎
Wystarczy zamienić mąkę pszenną na gryczaną, masło i śmietanę na jogurt i twaróg chudy, słodką czekoladę na gorzką i gotowe 😉
Nie mam tak małej blaszki, zrobiłam to w formie 22 cm i wyszedł bardziej placek 😅 Dzięki czemu nie było tak dużej zabawy z wyskubywaniem środka😄 Jeśli macie blaszki średnicy 16 wtedy wyjdzie Was typowy kopiec.

Mleko i jaja muszą być w temperaturze pokojowej nie prosto z lodówki.

Składniki:
ciasto
-szklanka mąki gryczanej
- 2 jaja+2 łyżki słodzika
-pół szklanki mleka
-10 g oleju kokosowego
-2 łyżki kakao
-1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
masa
-250 g jogurtu naturalnego
-250 g twarogu chudego+5 łyżek słodzika
-20 g żelatyny
-2 banany
-50 g czekolady gorzkiej

Przygotowanie:
1. Białka ubijamy z cukrem, następnie dodajemy resztę składników na biszkopt i miksujemy. Przekładamy do formy wyłożonej papierem i pieczemy 30 min 170 stopni. Po upieczeniu biszkopta ostudzamy go.
2. Jeśli daliście mniejszą formę wydrążcie środek lub tak jak ja dałam większą, wystarczy nie wielką ilość wyszarpać z górnej części ciasta,  aby było czym posypać górę.
3. Banany kroimy w plastry i układamy na biszkopt jedno koło drugiego. (kopiec to do środka, placek po całości)
4. Twaróg, jogurt, słodzik wstępnie zmiksować. Żelatynę rozpuszczamy we wrzątku, dodajemy do masy i dokładnie miksujemy. Wylewamy na biszkopt.  (kopiec to do środka, placek po całości)
5. Górę posypujemy ciastem które wyskubaliśmy oraz startą czekoladą. Wkładamy do lodówki na minimum 3 godziny.


Wartości odżywcze:
1554 kcal
B 102 g
W 178 g
T 48 g


3 komentarze:

  1. Bardzo apetyczne ciasto :) Zjadłabym :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglada rewelacyjnie! Bardzo podoba mi sie zdrowsza wersja tego ciacha :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne ciasto! Zjadłabym całe na raz :)

    OdpowiedzUsuń