Szukaj na stronie

Pieczony omlet szarlotka

Jednodaniowa szarlotka to jest to co łasuchy lubią najbardziej😍 Pomyśleć, że zjadasz całe ciasto sama?😂 Wymyśliłam je w formie omleta i coś czuję, że raz na tydzień te cudeńko będzie obowiązkowo lądowało na moim talerzu😎😏

Wartości odżywcze:
524 kcal B 30 g W 73 g T 11 g

Składniki na 1 porcje:
▪ 2 jajka
▪ 60 g mąki (u mnie kukurydziana)
▪ 15 g odżywki białkowej lub 60 g twarogu chudego*
▪ 200 g jabłka
▪ po pół łyżeczki proszku do pieczenia i cynamonu
▪ woda, słodzik/cukier

*jeśli wybraliście twaróg zamiast białka zmiksujcie go z odrobiną wody i słodzikiem. Powstałym musem polejcie naszą szarlotkę 😉

Przygotowanie:
1. Jabłka kroimy w talarki.

2. W jedną miskę wrzucamy mąkę, proszek do pieczenia, białko, cynamon, żółtka i odrobinę wody. Wstępnie mieszamy.

3. Białka ubijamy ze słodzikiem/cukrem na sztywno i dodajemy do reszty masy. Delikatnie mikserem na małych obrotach miksujemy do połączenia składników.

4. Wylewamy masę do formy (u mnie sylikonowa) na wierzch układamy jabłka i pieczemy 20 min w 170 stopniach. Polecam posypać jeszcze na koniec odrobiną cynamonu.



13 komentarzy:

  1. Super przepis :-)
    Czy zamiast mąki kukurydzianej można użyć pszennej?

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooo, już wiem co zjem jutro na śniadanie :) Uwielbiam omlety na słodko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zjesz taki smakołyk na śniadanie i już wiesz, że to będzie dobry dzień! :)

      Usuń
  3. Na taki szarlotkowy omlet jestem chętna :) Pysznie się zapowiada :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mozna zrobić z philadelfią ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. możesz użyć sera/twarogu jaki chcesz, nawet Philadephii chodź jest ona serem typowo kanapkowym :) ja daję pomysł a konkretne składniki możesz podmienić na jaki masz ochotę :)

      Usuń
  5. Ciekawy pomysł, a że ja lubię jabłecznik... to muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam, jeśli dodam twaróg, to daje go tylko na wierzch , nie mieszam z ciastem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja polecam dodać go na wierzch lecz możesz spróbować dać go do masy. Ja osobiście jeszcze nie robiłam biszkoptów z twarogiem w cieście.

      Usuń

Miło mi gościć Ciebie na mojej stronie. Mam nadzieję, że przepis lub artykuł Ci się spodobał i jeszcze do mnie wrócisz :)

Copyright © ZDROWO I AKTYWNIE , Blogger