Szukaj na stronie

TARTA GRYCZANA Z TUŃCZYKIEM I WARZYWAMI


Dzień dobry moi drodzy czytelnicy🙋Powiem Wam, że wczoraj miałam strasznie pechowy dzień 😔 Odebrałam auto od autoryzowanego serwisu gdzie robili blacharkę po kolizji ( nie z mojej winy😀) i okazało się, że spartaczyli robotę..muszę się z nimi teraz wykłócać o pogwarancyjne naprawy..ale to nie wszystko👿 Będąc na treningu ławeczka nagle zaczęła żyć swoim życiem podczas zmiany nachylenia i zaatakowała mi palca przecinając ścięgna😢 morze krwi, pogotowie, szycie i usztywnienie🚑 jestem załatwiona na miesiąc! Na szczęście to lewa ręka, jakoś w miarę mogę funkcjonować i zrobić sobie posiłek. Z lekką pomocą przygotowałam tartę, która chodziła już za mną od paru dni.


Składniki na 2 porcje:
ciasto:
-150 g mąki gryczanej
-1 jajo
-80 g jogurtu naturalnego
-1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
farsz:
-1 puszka tuńczyka
-100 g pomidora
-100 g papryki
-50 g pieczarek
sos:
-1 jajo
-100 g jogurtu naturalnego

Przygotowanie:
1. Wszystkie składniki na ciasto mieszamy i zagniatamy ciasto. Wałkujemy i przekładamy do formy (u mnie śr.25 cm) wyłożonej papierem do pieczenia (większość robi bezpośrednio, ja jednak zawsze wszystko robię w papierze). Tak przygotowany placek nakłuwamy widelcem delikatnie i pieczemy 10 min 180 stopni.
2. Tuńczyka odsączamy z wody. Pieczarki obieramy i kroimy w kostkę, tak samo pomidora i paprykę. Układamy warzywa na placek.
3. Jajo roztrzepujemy razem z jogurtem, doprawiamy wedle uznania i zalewamy tartę.
4. Wstawiamy do piekarnika na 25 min 180 stopni.


Wartości odżywcze:
960 kcal
B 66 g
W 122 g
T 23 g


2 komentarze:

  1. Jeszcze nigdy nie używalam mąki gryczanej :) Tarta wygląda wyśmienicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam zaprzyjaźnić się z mąką gryczaną :) Ja praktycznie wszystko z niej robię ostatnio :P

      Usuń

Miło mi gościć Ciebie na mojej stronie. Mam nadzieję, że przepis lub artykuł Ci się spodobał i jeszcze do mnie wrócisz :)

Copyright © ZDROWO I AKTYWNIE , Blogger