Szukaj na stronie

Pasztet z cukinii doskonały!


Chodź sezon na świeżą działkową cukinie już praktycznie się zakończył, to w sklepach jest dostępna cały rok. Dzięki temu takim pasztecikiem możemy się cieszyć nie tylko latem😀
Przyznam, że jest to mój faworyt jeśli chodzi o domowe pasztety. Wbrew pozorom jest banalny w wykonaniu i tani w składnikach. Smak ma delikatny, jest mokry, ładnie się rozsmarowuję... no po prostu doskonały!😎 


Składniki na 2 keksówki (36x12)
▪ 3 cukinie 
▪ 2 marchewki
▪ 5 jajek 
▪ 2 ząbki czosnku
▪ 300 g sera żółtego
▪ 2 duże cebule 
▪ 1 i 1/4 szklanki bułki tartej (u mnie domowa żytnia)
▪ 3/4 szklanki oleju
▪ 1 łyżka tymianku
▪ 1 łyżka ziół prowansalskich 
▪ 1 łyżeczka gałki muszkatołowej 
▪ 1 łyżeczka ostrej papryki
▪ natka zielonej pietruszki wedle uznania
▪ sól, pieprz do smaku

Przygotowanie:
1. Cukinie i marchewkę ścieramy na tarce o drobnych oczkach i odsączamy sok z cukinii.

2. Oddzielamy białka od żółtek.

3. Czosnek przeciskamy przez praskę.

4. Ser żółty ścieramy na tarce o grubych oczkach.

5. Cebulę i natkę pietruszki kroimy drobno.

6. Teraz wszystkie składniki, oprócz białek ze sobą łączymy. Białka ubijamy z odrobiną soli na sztywno i dodajemy do reszty.

7. Powstałą masę przelewamy do 2 form wyłożonych folią aluminiową i pieczemy 60 min 180 stopni. 


Warzywa dyniowate 2017

26 komentarzy:

  1. 1 i 1/4 bułki tartej ,ale ..łyżki, szklanki kilograma?

    OdpowiedzUsuń
  2. z cukinii jeszcze nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny przepis. Wypróbuję, robiłam podobny z buraków, ale jakoś... nie wyszedł ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z buraków jeszcze nie próbowałam i jakoś ciężko mi stworzyć przepis na pasztet z nich :D

      Usuń
  4. Piekarnik nagrzany czy zimny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze nagrzany. Wydawało mi się to dość oczywiste, że zawsze wstawia się do nagrzanego piekarnika potrawy i nie trzeba o tym przypominać :)

      Usuń
  5. Jeszcze nie robiłam takiego pasztetu

    OdpowiedzUsuń
  6. Chodzi za mną pasztet wege już dobrych kilka tygodni. I proszę znów na tapecie. Myślę,że jak opróżnię zamrażarkę z zapasów to przypomnę sobie o tym wpisie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam cukinie a paszczet zrobię

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam pasztet z cukinii :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czym można zastąpić ser żółty? Myślę, że w tym przypadku po stopieniu łączy składniki, bez niego może być bardzo sypki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ser żółty nie jest odpowiedzialny na spójność pasztetu, nadaje tylko smaku, aczkolwiek wiadomo w jakiś sposób dodatkowo go skleja. Szczerze nie próbowałam robić wersji bez sera, ale myślę, że można go pominąć.Jajka, cukinia i bułka tarta sprawiają, że jest to i tak dość zwarta masa :)

      Usuń
  10. Piekłam pasztet z cukinii dawno temu i byłam pozytywnie zaskoczona, że jest taki pyszny. Ja bardzo lubię cukinię. W tym roku zamierzam posiać ją w swoim ogródku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O proszę, w ogródeczku to dopiero będzie smaczna i zawsze pod ręką :)

      Usuń

Miło mi gościć Ciebie na mojej stronie. Mam nadzieję, że przepis lub artykuł Ci się spodobał i jeszcze do mnie wrócisz :)

Copyright © ZDROWO I AKTYWNIE , Blogger